صفحه اصلی > خبرها > آرشیو اخبار اسلایدر 


نسخه چاپي

سیستم قرائت آنی کنتورهای مشترکین شرکت گاز استان قم راه اندازی شد

رئیس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان قم از راه اندازی سیستم قرائت آنی کنتورهای مشترکین گاز استان قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قم، شاهین پارساکیا گفت: به منظور توسعه خدمات و روش آسان قرائت کنتور و افزایش سطح رضایتمندی مشترکین سیستم قرائت آنی کنتورهای مشترکین راه اندازی شد.

وی افزود: امکانات این نرم افزار ارسال آنی قرائت مشترکین در سیستمهای داخل شرکت، مشاهده موقعیت مأمور قرائت، امکان صدور صورتحساب پس از قرائت کنتور و نیز ایجاد دریافت اطلاعات تکمیلی مشترکین گاز طبیعی مانند تلفن همراه و سایر اطلاعات مورد نیاز می‌باشد.

پارساکیا در خصوص حذف قبوض کاغذی و ارسال پیامکی صورتحساب به مشترکین گفت: طرح حذف قبوض کاغذی در راستای الکترونیکی شدن خدمات دولت و با هدف حفاظت از محیط زیست و ارائه خدمات سریع به مشترکین می‌باشد.

ایشان ضمن اشاره به تدوین ICT Master plan و نقشه راه واحد و ایجاد اتاق فکر ادامه داد: این اقدامات به منظور دستیابی به اهدافی مبتنی بر اندیشه و خرد با محوریت IT ، ایجاد بسترهای مناسب و مطلوب IS جهت توسعه خدمات شرکت گاز استان، ارتقاء کارایی و اثربخشی ارکان مدیریتی و اجرایی از طریق فاوای شرکت گاز، ارتقاء دانش با محوریت سرمایه فکری به منظور افزایش کارایی و اثربخش، استقرار فراگیر و یکپارچه کاربردهای فاوا در شرکت می باشد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان قم می توان به راه اندازی سرویس ویدئو کنفرانس در شرایط پر خطر ویروس کرونا به منظور پرهیز از برگزاری جلسات و ملاقات‌های حضوری، پیگیری و اجرای مصوبات کمیته مقابله با حملات سایبری، ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری کلیه سیستم ها، ارتقاء تجهیزات زیرساختی به منظور بالا بردن سطح امنیت اطلاعات مطابق با استانداردهای روز دنیا نظیر ISMS، نام برد.

پارساکیا در ادامه به موضوع نصب و راه اندازی سامانه جدید امداد مکانیزه 194 پرداخت و در خصوص اهداف آن اظهار داشت: یکپارچه‌سازی و متمرکز نمودن تماس‌های ورودی،  افزایش سرعت عمل واحد امداد در امدادرسانی، عدم استفاده غیر مجاز از خودروهای امداد، ارسال و دریافت پیام از مرکز پیام به واحدهای امدادی و سیار، ضبط مکالمات، مکان یابی سریع و لحظه‌ای خودروها، یکنواخت نمودن توزیع ترافیک مکالمات بین اپراتورهای موجود امداد و هدایت وسایل متحرک به سوی مقصد، از خصوصیات این سامانه می‌باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به فرایندهای در دست اقدام سال جاری افزود: در سال 1400 توسعه برنامه‌های زیر ساخت با رعایت استانداردهای بین المللی حفاظت اطلاعات و همچنین الکترونیکی کردن 22 خدمت شناسه دار از اقدامات مد نظر این واحد می‌باشد.


  • تاریخ درج خبر :
  • 1400/03/18 - ٠٩:١٩
  • تاریخ بروز رسانی خبر :
  • تعداد بازدید خبر :
  • 133

خروج